A projekt során nyolc tematikus program módszertani fejlesztését valósítottuk meg, ezen belül az iskolán belüli informális tanulás olyan állandó tematikájának és tartalmainak kidolgozását, amely illeszkedik a köznevelési intézmény pedagógiai, szocioökonómiai, kulturális adottságaihoz, lehetőségeihez és környezetéhez, és amely több éven át keretet biztosít a Nemzeti Alaptantervhez és a köznevelési intézmény pedagógiai programjához kapcsolódó, tanórán kívüli, élménypedagógiai módszerekkel támogatott, tanulási alkalmak lebonyolításához.
A tematikus keretrendszereket három területen fejlesztettük ki:
- Problémamegoldó gondolkodás és a kreatív készségek fejlesztése (táblajáték és sakk program)
- Társadalmi és globális felelősségvállalást, környezettudatos magatartást és a fenntartható gazdálkodással kapcsolatos ismeretek megszerzését támogató programok (madárbarát kert alsó és felső tagozaton, a környezettudatosságra nevelő iskolai tanösvény, meteorológiai megfigyelő állomás)
- A lelki és fizikai egészség fejlesztése (művészetterápia a konfliktuskezelés és személyiségfejlesztés támogatására, fejlesztőkert használatának programja)
A módszertani fejlesztéseinket tartalmazó kötetek pdf formátumban letölthetők:
A nyolc tématerület módszertani fejlesztéseit tartalmazó kötetünk.
Tanulói feladatlapok a Madárbarát iskolakert (alsó tagozat) és Környezet-tudatosságra nevelés programokhoz
Tanulói feladatlapok a Madárbarát iskolakert (felső tagozat) programhoz
Tanulói feladatlapok az Udvari táblajáték programhoz
Tanulói feladatlapok a Meteorológiai megfigyelések programhoz
Tanulói feladatlapok az Udvari sakk programhoz