Good morning children! 🙂
Köszönöm az elküldött feladatokat, nagyon büszke vagyok rátok, hogy ilyen fegyelmezetten végzitek a munkátokat ebben cseppet sem könnyű helyzetben!
Bátorítom a többieket is, hogy a füzetbe – vagy a kinyomtatott lapra – leírt válaszait fényképként küldje el a ruzsinne@gmail.com ímélcímemre. Skype elérhetőségem ruzsinne.tilesch.judit, vegyetek fel nyugodtan ismerősnek! 🙂
A mai órán továbbhaladunk a 4. leckében (Unit 4). Kérlek, készítsd elő
- a tankönyvedet
- és a zsebedben biztos van még abból a türelemből, amit használni szoktál – vegyél ki valamennyit és tedd a válladra… 🙂
Csak akkor megyünk tovább, ha már készen állsz. (Nekem könnyebb, mert én abbahagyom a gépelést, és nincs tovább, neked a nagyon nehéz, mert a szemednek és a kezednek kell parancsolni – “NEM MEGYEK TOVÁBB, AMÍG NEM TELJESÍTETTEM A FELADATOT“.)
Nyisd ki a könyvedet a 46. oldalon. Kérlek, hallgasd meg a történetet és közben olvasd a könyvedet:
Kattints ide: Micky, Millie and Mut – Page 46, Excersie 1b
Kíváncsi vagyok, ki tudod-e találni a történet alapján a szavak jelentését. A feladat nem időre megy, használd hozzá nyugodtan a könyvedet, keresd meg a szavakat a történetben. Ha a feladattal végeztél, gyere vissza ide.
Kattints ide: Mit jelentenek a szavak szerinted a olvasmány alapján? Room name: RNETJUDIT, Enter your name: a teljes nevedet add meg! A válaszokat a Submit answer gomb megnyomásával tudod beküldeni. Olvad el, hogy jó vagy rossz választ adtál! Ne siess, lassan és okosan töltsd ki!
Ha sok rossz válaszod volt, akkor nyugodtan hallgasd meg újra a történetet és próbáld újból a szavak jelentését. Ha úgy érzed, készen állsz, akkor emeljük a tétet… A következő feladat megoldásánál sem számít az idő. Keresd meg a helyes válaszokat a történetben. Ha a feladatot elvégezted, gyere vissza ide.
Kattints ide: Igaz (True) vagy hamis (False) az állítás? Bejelentkezéskor a teljes nevedet add meg!
Remélem, tetszett a vicces történet. A képregény olvasása és hallgatása közben biztosan feltűnt az új nyelvtani szerkezet, amiről tanulni fogunk: kérdések és rövid válaszok egyszerű jelenidőben.
A “do” tagadást segítő igét (segédige) már bemutattam neked akkor, amikor a tagadást tanultuk. Jelentése nincs, ő az ige “inasa”, aki átvállalja a munka egy részét. Sőt, nagy részét, mert nem csak tagadáskor “ráncigáljuk be” a mondatba, hanem kérdéskor is:
Állító mondat: You play football. – Kérdő mondat: Do you play football?
Állító mondat: He plays football. – Kérdő mondat – Does he play football?
Hasonlítsd össze a play ige helyét a mondatban állító és kérdő mondat esetén. Ugye milyen lusta? Meg sem moccant! Sőt, egyes szám harmadik személyben azt a pici s ragot is átdobja a segédre a kérdő mondatban!… Leírtam neked 4 különböző mondatot, de nézd a play igét – csak egyszer “csúfította el magát” egy ici pici raggal. Milyen nagyképű, nem?! 😀
Innen fogjuk folytatni legközelebb!
Házi feladat:
- Másold ki a szótáradba a 4D szójegyzéket.
- Küldd el nekem (ruzsinne@gmail.com vagy ruzsinne.tilesch.judit a Skype-on), mi a neve a képen látható ételeknek! Könnyebb lesz megoldanod a feladatot, ha képre kattintasz!